Lancia Phedra első embléma csere

A napokban elérkezettnek tartottam a 2004-es Lancia Phedra emblémájának cseréjét.
Az elsőt a nap és az időjárás koptatta meg és gyakorlatilag teljesen színét veszítette. A hátsóról pedig a felső réteg pergett le.
Már régebben is gondolkodtam, hogy cserélni kéne, de eddig mindig volt valami alibi kifogásom ellene.
Mindenkinek van egy egészséges jó ízlése. Törekvés a szép és jó után. Ez a vágy talán egy Lancia-sra még inkább igaz lehet.
Nézegettem az interneten használt és új emblémákat is. Végül az új mellett döntöttem. Mondván, ha már csere, legyen szép új. Nem is gondolná az ember, hogy mennyit elkérhetnek egy emblémáért. Drága volt. Hozzáteszem, az eredmény feledteti az árat.


Lancia Phedra első embléma csere

Olaszországból rendeltük abban a tudatban, hogy 2-3 hét egészen biztos lesz. Ezzel szemben 2 nap alatt meg is érkezett egy Pest megyei szalonba a „Made in Spain” feliratú csomag.
Gyermeki örömmel vittem haza és hamarosan neki is álltam a régi levételének.
Előzetesen egy Musa embléma cseréjét néztem meg a Youtube-on. Ott leszerelték az első pajzsot és az embléma után visszatéve azt, teljes pompájában feszített az autó. Nosza, nekiálltam én is a Phedra maszk lecsavarozásának. Levéve láttam, hogy magát az emblémát hátulról nem rögzítették sehogy, csupán a kétoldalival, így gyakorlatilag nem is lett volna szükség ennek az egésznek a levételére. Ugyanakkor nem bántam meg, mert egyrészt meg tudtam takarítani rendesen, másrészt, a kinti időjárás miatt kényelmesebb volt a műhelyben a régi embléma levétele.


Lancia Phedra első embléma csere

A levett hűtőrácsot óvatosan tegyük puha alapra és figyeljünk arra, hogy ne törjük el, ne karcoljuk meg.
Hőlégfúvóval melegítettem az emblémát és a környékét, hogy a sok éve szolgáló kétoldali ragasztó megadja magát. Közben óvatosan feszítettem le a patinás Lancia címert. Egy gumi borítású szerszámmal javaslom ezt a „feszítéses” mozdulatot, hogy nehogy az éles fémmel megsértsük a krómozott elemet. Mi egész egyszerűen egy csavarhúzót borítottunk be olyan anyaggal, ami még befért a kívánt helyre, ugyanakkor kellőképp biztonságos munkát tudtunk végezni vele a krómok védelmében.
Amikor a ragasztó feladta a harcot és elengedett, a króm rácsot lakkbenzinnel teljesen meg kell tisztítani. Ez fontos, hogy az új embléma megfelelően felkerülhessen a helyére. Ez mellett a korábban említett teljes maszkot is áttakarítottuk. Ha már leszedtük, legyen értelme is a dolognak.


Lancia Phedra első embléma csere

A régi ragasztó eltávolítása után az új emblémáról levettük a ragasztót takaró papírt és egy határozott mozdulattal feltettük a helyére.
Némi „pihenés” után visszatettük a motorháztetőre a Lancia jellegzetes pajzsot, visszacsavaroztuk, némileg beállítottuk (a csavarokkal finoman be tudjuk állítani, hogy mind a két oldalon szépen fussanak a hézagok) és kész is.
Ezek után nem marad más, mint a gyönyörködés.

Képekben:

Lancia Phedra első embléma csere Lancia Phedra első embléma csere Lancia Phedra első embléma csere
Lancia Phedra első embléma csere Lancia Phedra első embléma csere Lancia Phedra első embléma csere
Lancia Phedra első embléma csere Lancia Phedra első embléma csere Lancia Phedra első embléma csere

Fotó és szöveg: lanciak.hu admin

1 hozzászólás: “Lancia Phedra első embléma csere

  1. Hasznos volt köszönöm.
    Bár nem Phedra, de nálunk is cserélni kéne…

Comments are closed.